Primăria Municipiului Timișoara introduce transportul școlar al elevilor din cartiere spre liceele din centrul orașului
Primăria Municipiului Timișoara introduce transportul școlar al elevilor din cartiere spre liceele din centrul orașului
Posted by arpad on 9th January 2019
| 153 views

Primăria Timişoara introduce, din 14 ianuarie, odată cu reluarea cursurilor şcolare, patru linii de transport special, destinat doar elevilor din patru cartiere cu densitate mare a populaţiei şcolare care învaţă la liceele din centrul oraşului, urmând ca sistemul să se extindă şi spre alte licee.

“Serviciul de Transport Public Timişoara (STPT) introduce în premieră transportul public şcolar, primii beneficiari fiind elevii din patru cartiere (Circumvalaţiunii, Lipovei, Şagului şi Soarelui), care învaţă la patru licee din centrul oraşului, respectiv, “C.D. Loga”, Pedagogic “Carmen Sylva”, “E. Ungureanu” şi “I.C.Brătianu”. Transportul se va face cu minibuze, din cartier la şcoală şi înapoi”, a declarat presei, marţi, primarul Nicolae Robu.

Edilul spune că microbuzele vor pleca după un orar fix din cartiere, începând cu ora 7.10 pentru cel mai îndepărtat cartier, până la ora 7.45, pentru cel mai apropiat de destinaţie, iar la întoarcere vor pleca din staţiile cap de linie ale şcolilor, pentru spre fiecare cartier, la orele 12.10, la 13.10, respectiv la 14.10.

Nicolae Robu remarca de mai mult timp şi faptul că traseele mijloacelor de transport în comun timişorene din perioada comunistă nu mai corespund actualei arhitecturi a dezvoltării economice a oraşului şi trebuie schimbate, astfel că pe lângă înnoirea flotei STPT este stringent necesară şi modificarea traseelor, pentru că foarte multe dintre fabricile care erau active înainte de 1990 s-au desfiinţat şi au apărut altele noi, în alte zone urbane.

“Întrucât nu putem schimba liniile de tramvai, pe noile trasee vom introduce autobuze şi minibuze noi. Noi avem traseele transportului în comun stabilite în urmă cu 50 de ani, cu mici modificări făcute pe parcurs. Or fluxurile de călători s-au schimbat radical în oraş, dimensiunea oraşului, marile aglomerări din oraş sunt în alte zone decât erau în urmă cu câteva decenii. Toate aceste motive fac necesar un studiu serios, profesionist. Trebuie să dezvoltăm un sistem de transport în comun aşezat pe baze ştiinţifice, care să fie optim”, spunea Nicolae Robu.

Agerpres

Comments

comments