Selectați pagina

5 PAȘI siguri pentru vânzarea casei la cel mai bun preț

5 PAȘI siguri pentru vânzarea casei la cel mai bun preț
Publicitate

Fluctuațiile de pe piața imobiliară sunt descurajante pentru cei care vând o locuință. Însă o structură bine documentată, care să cuprindă un plan de vânzare, o motivare clară a tranzacției, pregătirea locuinței spre vânzare, un plan de marketing individualizat și o evaluare corectă a ofertelor reprezintă rețeta sigură pentru vânzarea rapidă și la prețul dorit. Astfel, pot fi evitate hazardul sau deturnarea emoțională de la rezultatul dorit. Specialiștii imobiliari îndeamnă vânzătorii să mizeze pe puncte clare, dovedite în timp, astfel încât tranzacția să fie o reușită

Motivarea clară a vânzării casei
Primul lucru pe care ar trebui să-l facă orice proprietar, înainte de a-și scoate pe piață locuința, este să se întrebe și să identifice care este cu adevărat motivul pentru care dorește să o vândă. Pe tot parcursul procesului de vânzare va exista întrebarea „De ce se vinde respectiva locuință?” și cu cât motivarea proprietarului este mai clară și adevărată, cu atât șansele de a vinde locuința sunt mai sigure și mai rapide.

Pregătirea casei pentru listare
Definitivarea locuinței pentru listare este cel mai solicitant pas din procesul de vânzare, dar este, totodată, unul dintre cei mai importanți factori care va determina sau nu vânzarea locuinței, inclusiv valoarea prețului la care se va vinde. Dacă va fi bine făcută, va duce la creșterea valorii ei și va genera oferte mai mari din partea cumpărătorilor. În schimb, dacă va fi prost făcută, va îndepărta potențialii cumpărători sau va genera oferte mai mici de preț.

Un plan de vânzare echivalează cu succesul

„Pentru ca vânzarea unei locuințe să decurgă cât mai bine este nevoie ca cel care vinde să știe dinainte nu doar ce are de făcut după ce imobilul sau locuința este scoasă pe piață, la vânzare, dar mai ales ce trebuie să facă înainte de a o scoate la vânzare. Primul lucru care trebuie stabilit este valoarea de piață a proprietății, pentru a fi listată corect. Pot apărea situații, de nedorit, ca atunci când proprietatea este listată la un preț mult mai mare, aceasta să nu se vândă decât după ce se va scădea considerabil prețul, iar dacă proprietatea este listată sub valoarea pieței, există riscul ca aceasta să fie vândută aproape degeaba”, a explicat Dr. Vlad Gheorghiu, consultant imobiliar REALTOR, Broker Owner – VG Luxury Real Estate.

Marketingul locuinței puse în vânzare
Pentru a atrage cât mai mulți potențiali cumpărători este necesar ca locuința să fie ambientată cât mai frumos și să beneficieze de un look fresh și îmbietor. Acest aspect trebuie evidențiat la maximum prin intermediul unor imagini profesionale, realizate de fotografi imobiliari. Pasul următor îl reprezintă stabilirea celui mai bun și eficient plan de marketing, personalizat și specific locuinței respective, pentru că fiecare proprietate este unică în felul ei, cu atât mai mult cele din segmentul rezidențial de lux. Se vor stabili costurile planului de marketing și un program personalizat de implementare. O atenție deosebită trebuie acordată strategiei de poziționare a prețului de listare a locuinței. Promovarea este esențială în reușita oricărei tranzacționări și de aceea vânzătorul trebuie să decidă dacă locuința va fi promovată pe portaluri imobiliare, pe prima pagină, dacă va exista o componentă de marketing clasic sau una digitală, foarte eficientă în ultima vreme, și dacă va fi promovată în social media. Textul care însoțește imaginile trebuie să fie elocvent, cu elemente emoționale și ancore de vânzare, care vor induce intenția de vizionare a proprietății. Colaborarea cu un copywriter profesionist este cea mai bună soluție, astfel încât textul despre locuință să fie unul atractiv și concis.

Evaluarea corectă a ofertelor
Primirea primei oferte de preț este unul dintre cele mai așteptate și emoționante aspecte din procesul de vânzare a casei. Pentru un vânzător ferm este important să nu lase să se vadă acest lucru, deoarece o singură ofertă primită nu înseamnă neapărat că toate ofertele viitoare vor fi automat mai mari sau mai mici. Fiecare cumpărător este diferit și trebuie tratat ca atare, până la obținerea ofertei dorite.

Publicitate

Despre autor

Categorii

Videoclipuri recente

Se incarca...