Selectați pagina

4 benzi în Dumbrăvița – CJ Timiș a găsit vinovatul pentru stagnarea lucrărilor! Răspunsul venit de la Primăria Timișoara

4 benzi în Dumbrăvița – CJ Timiș a găsit vinovatul pentru stagnarea lucrărilor!  Răspunsul venit de la Primăria Timișoara
Publicitate

După ce în ultimul an abia s-au făcut ceva pași timizi pentru controversata lărgire a drumului principal din comună, Consiliul Județean Timiș s-a supărat pe cei de la Primăria Timișoara că ar întârzia lucrările cu o săptămână! Se pare că războiul Alin Nica VS. Dominic Fritz se mută pe liniile de troleibus.

Lucrările la tronsonul 1-Dumbrăvița de lărgire a Drumului Județean 691 care duce la „Autostrada Vestului” stagnează de mai multe săptămâni deoarece Primăria Timișoara, partener în proiect, refuză să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz. Adresele repetate trimise de Consiliul Județean au rămas fără răspuns, iar proiectul finanțat din fonduri europene riscă să fie pierdut – se precizează în comunicatul de presă transmis redacției DumbrăvițaTV.ro.

Consiliul Județean a dat ordin de începere al lucrărilor la tronsonul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei în 20 mai 2021, iar de atunci constructorul așteaptă aprobarea pentru a scoate stâlpii de troleibuz și a începe săpăturile. Nu există explicații pentru lipsa de asumare a Primăriei Timișoara mai ales în condițiile în care s-a semnat un acord de parteneriat, iar Consiliul Județean Timiș a preluat în totalitate costurile proiectului, inclusiv pentru refacerea rețelei de stâlpi de troleibuz. Interdicția de 5 ani impusă de proiectul european prin care s-a făcut extinderea transportului metropolitan la Timișoara a expirat de mult și transportul ar putea continua cu autobuze, fără ca locuitorii să fie afectați – se mai arată în textul remis de compartimentul de comunicare CJ Timiș.

„Fac apel public către primarul Timișoarei, Dominic Fritz, să își îndeplinească obligațiile de partener în proiect sau să își asume în fața timișorenilor că lărgirea drumului de legătură cu A1 nu se va mai realiza, asta însemnând poluare în plus, trafic îngreunat și disconfort pentru sute de mii de oameni. Colaborarea cu Primăria Timișoara pe acest proiect este zero, aparatul de specialitate al CJ Timiș s-a izbit doar de tăcere și inacțiune. Cine nu a atras fonduri europene nu are de unde să știe ce înseamnă să le pierzi”, a spus Alin Nica, președinte CJ Timiș.

Este imperios necesară actualizarea graficului de execuție al lucrărilor și a abordării de intervenție, lucru care nu se poate întâmpla fără implicarea Primăriei Timișoara. În cazul în care lucrările rămân blocate pe tronsonul 1-Dumbrăvița, se va pierde finanțarea și pe tronsonul 2 – Centura Timișoarei – Autostradă, adică un total de peste 80 milioane de lei, bani europeni – scriu în încheiere cei de la „Județ”.

Răspunsul PMT a venit pe un grup de comunicare whatsapp, iată textul integral:



Primăria Municipiului Timișoara este neplăcut suprinsă de afirmațiile făcute de reprezentanții Consiliului Județean Timiș, cu atât mai mult cu cât în ultimele luni au existat discuții constante pe această temă, municipalitatea timișoreană arătând toată deschiderea pentru rezolvarea problemelor apărute în cadrul acestui proiect.

În primul rând, Primăria Municipiului Timișoara nu a refuzat să emită ordinul de scoatere de sub tensiune a rețelei de troleibuz, ci a cerut Consiliului Județean Timiș să prezinte, conform acordului de parteneriat dintre cele două instituții, un proiect tehnic de relocare a acestora prin care să se asigure funcționalitatea rețelei de troleibuz. Acest proiect nu a putut fi prezentat până în prezent. Prezența unor sume în deviz nu reprezintă o certitudine că se va soluționa favorabil, conform acordului de parteneriat, relocarea sistemului de transport public cu troleibuzul.

În al doilea rând, Primăria Municipiului Timișoara și-a exprimat deja îngrijorarea cu privire la ritmul lucrărilor pe tronsonul 2 al acestui proiect, lucrări care, din informațiile pe care le deținem, sunt mult întârziate față de graficul stabilit, iar deschiderea unui nou front de lucru înainte închiderii lucrărilor pe sectorul 2 nu ar ajuta la accelerarea ritmului de lucru.

Amintim că funcționarea rețelei de troleibuz care deservește Dumbrăvița este vitală pentru traficul din zonă, linia fiind folosită de mii de pasageri pe lună: copii care merg la școală, persoane care fac naveta, etc. Închiderea ei pentru o perioadă care poate să ajungă și la 2 ani, în ritmul actual de lucru, ar reprezenta un deserviciu pentru locuitorii comunei aflată lângă Timișoara.

Primăria Timișoara își manifestă în continuare toată deschiderea pentru deblocarea acestei probleme, atât timp cât va primi garanțiile necesare că linia de troleibuz nu va fi afectată de lucrări, lucru care este tehnologic posibil.


DumbrăvițaTV

Publicitate

Despre autor

Mâncăm cu poftă la

Vă recomandăm

Categorii

Videoclipuri recente

Se incarca...