Selectați pagina

Avem topul alimentelor nutritive pentru elevi, cu ocazia noului an școlar

Avem topul alimentelor nutritive pentru elevi, cu ocazia noului an școlar
Publicitate

Alimentația sănătoasă și cât mai diversă are un rol primordial în asigurarea nutriției, energiei, capacității de memorie, precum și în dezvoltarea unui sistem imunitar puternic, elemente necesare succesului oricărui elev. Cu ocazia începerii noului an școlar, platforma de comenzi și livrări rapide foodpanda recomandă topul alimentelor nutritive care ar trebui incluse în meniul săptămânal al elevilor pentru o dezvoltare sănătoasă și armonioasă.

Oul este un aliment ideal pentru micul dejun al copiilor. Bogat în colină, substanță similară vitaminei B, acesta asigură funcționarea optimă a creierului, având un rol esențial în menținerea memoriei și a concentrării. Poți comanda o porție de ouă poșate alături de pâine cu maia, cremă de brânză, avocado, ridiche, parmezan, salată și legume de la restaurantul Crocant din București. O alternativă pentru prânz este și platoul cremos și sănătos foarte nutritivpreparat de restaurantul Acaju din Iași, alcătuit din hummus cu sfeclă, bulgur cu tahini, cremă semințe de dovleac, ou fiert, rodie, servit cu salată – mix de salată și mix de semințe, și pâine integrală.

Năutul este o sursă însemnată de energie, datorită cantității importante de carbohidrați complecși și fibre pe care o conține. Poate fi consumat atât sub formă de hummus, ori ca garnitură sau de ce nu, în compoziția unui wrap alături de avocado, coriandru, ceapă verde și mix de verdețuri pregătit de restaurantul Mojos din Brașov.   

Avocado este considerat un superaliment, ideal pentru perioadele încărcate din punct de vedere intelectual, în a cărui compoziție se regăsesc vitaminele B, C, E și K, și minerale precum calciu, sodiu, zinc sau fier și acizi grași, cu rol de stimulare a funcțiilor creierului. Poate fi consumat în orice moment al zilei, în foarte multe variante. Una dintre acestea este celebrul guacamole cu avocado, lămâie, ceapă roșie, pătrunjel, oregano și roșii cherry din meniul restaurantului Nom Nom Bistro Vegetarian din Constanța. O altă variantă este sub formă de toast cu avocado preparat de restaurantul Crocant din București ce conține pâine cu maia, avocado, somon, brânză, rucola și semințe sau sub formă de avocado burger cu cremă de brânză, somon și mix de salată pe care îl poți comanda de la restaurantul Coolinart din București.

Peștele gras, printre care și somonul, este bogat în proteine, acizi grași și vitamine din grupul B, ce asigură un nivel ridicat de energie și stimulează memoria. Poți comanda o porție de somon la grill alături de garnitură de broccoli și morcovi franțuzești sotați în ulei de măsline din meniul restaurantului Marty Society din Cluj-Napoca. În plus, broccoli este cunoscut ca unul dintre cele mai nutritive alimente, mai ales pentru aportul mare de vitamina A, K, C și colină.

Ficatul de pui este pe de o parte o sursă esențială de fier, dar și o sursă de proteine. Este cunoscut faptul că fierul are rolul de a transporta oxigenul către creier, ceea ce crește capacitatea de concentrare și a memoriei. Dacă ești din Cluj, poți comanda o porție de ficăței de pui la grătar de la restaurantul Mugur de fluier din Cluj-Napoca.

Consumat ca garnitură sau în salate, spanacul este un aliment care nu mai are nevoie de nicio prezentare. Bogat în fier, calciu, magneziu, potasiu și vitaminele A, C, E, K, fibre și antioxidanți, este o sursă excelentă de nutrienți care cresc nivelul de energie. O opțiune foarte gustoasă și sățioasă este piureul de spanac din meniul restaurantului Nova din Timișoara. O altă variantă sunt pastele Popeye`s nuts cu pesto din spanac și nuci, roșii cherry coapte, fusili și mozzarella vegană preparate de restaurantul Vega Bega tot din Timișoara.

Carnea de vită este un aliment ideal pentru zilele cu efort fizic datorită proteinelor și creatinei care ajută la buna dezvoltare a mușchilor. Poate fi consumată ca fel principal sau în componența unei salate alături de alte ingrediente nutritive precum salata de vită cu salată mixtă, vită grill, sfeclă, cartofi dulci și nuci pregătită de restaurantul oh!Salad din București. În plus, nucile ajută la îmbunătățirea memoriei datorită vitaminelor C, B1, B2, B3 și B5, a sodiului, a calciului, magneziului, potasiului, fierului, fosforului și a iodului pe care le conțin.

Și pentru că nu putea lipsi desertul, propunem două variante în aceeași notă nutritivă. Una dintre acestea este tortul cu fructe de pădure, raw, fără gluten, cu migdale, unt de cacao, fructe de pădure bogate în antioxidanți, caju, curmale, cocos, lămâie, vanilie și miere nefiltrată din meniul restaurantului Vyro Raw & Vegan Bistro din București. Cea de-a doua variantă este tortul de măr cu nucă, merișoare, măr, scorțișoară, tărâțe psyllium, zahăr de cocos, caju, ulei de cocos și agave pe care îl poți comanda de la restaurantul Delicious Raw Bălcescu din Brașov. 

Publicitate

Despre autor

Vă recomandăm

Vă recomandăm

Categorii

Videoclipuri recente

Se incarca...