
Primarul Horia Bugarin a prezentat proiectele depuse pentru Dumbrăvița în cadrul PNRR

Primarul Horia Bugarin a prezentat pe contul de facebook a Primăriei Comunei Dumbrăvița (PCD) ce proiecte au fost depuse în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (𝗣𝗡𝗥𝗥).
„Așa cum am promis, facem tot posibilul să aplicăm pe toate liniile de finanțare externă unde comuna noastră este eligibilă și nu aveam cum să ratăm PNRR. Astfel, până în acest moment avem depuse proiecte în valoare de 𝟭.𝟳 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗱𝗲 𝗘𝘂𝗿𝗼. În primăvară, atunci când s-a deschis finațarea pentru localități, nu am putut depune mai mult de un proiect și acela era limitat financiar din cauza statutului de comună” – sună anunțul făcut de primar.
Așadar Dumbrăvița va amenaja 𝟯.𝟮 𝗸𝗶𝗹𝗼𝗺𝗲𝘁𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝗽𝗶𝘀𝘁𝗲 𝗱𝗲 𝗯𝗶𝗰𝗶𝗰𝗹𝗲𝘁𝗲, cu o valoare de 374000 euro, valoarea maximă pe care poate accesa administrația, apoi, în parteneriat cu Municipiul Timișoara și Comuna Ghiroda au aplicat pentru achiziția a 𝟮𝟱 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗼𝗹𝗲𝗶𝗯𝘂𝘇𝗲 cu emisii zero, cu stații de încărcare electrică, în valoare de 12.493.000 euro.
Pe managementul deșeurilor Dumbrăvița a aplicat pentru un 𝗖𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲𝘀𝗲𝘂𝗿𝗶 𝗰𝘂 𝗮𝗽𝗼𝗿𝘁 𝘃𝗼𝗹𝘂𝗻𝘁𝗮𝗿 de 𝟵𝟮𝟲.𝟲𝟳𝟲 de euro, iar pe componenta locală au depus un proiect de 𝗿𝗲𝗮𝗯𝗶𝗹𝗶𝘁𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝘀𝗲𝗱𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗽𝗿𝗶𝗺𝗮̆𝗿𝗶𝗲𝗶 din 𝟭𝟮𝟱.𝟴𝟰𝟬 de euro , respectiv un proiect de 𝗱𝗶𝗴𝗶𝘁𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 de 𝟮𝟳𝟬.𝟬𝟬𝟬 de euro.
În aceste zile PCD pregătește alte două proiecte pentru accesarea a peste 𝟱 𝗺𝗶𝗹𝗶𝗼𝗮𝗻𝗲 𝗱𝗲 𝗘𝘂𝗿𝗼 pentru rețelele de 𝗮𝗽𝗮 𝘀𝗶 𝗰𝗮𝗻𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲. Conform primarului Horia Bugarin, pănă acum au fost întocmite notele conceptuale și temele de proiectare, urmând a fi elaborate studiile de fezabilitate obligatorii la depunerea cererilor de finanțare: Extinderea retelelor de apa – 11 km de rețea, cămine de vane și hidranți, Extinderea retelelor de apa uzata – 21 km de rețea, cămine de vizitare și stații de pompare. Banii necesari scrierii și depunerii acestor proiecte vor fi alocați în ședința de Consiliu Local de mâine, 27 octombrie, aceștia reprezentând cheltuieli eligibile și care ne vor fi rambursați după câștigarea proiectelor.