Salvați Copiii România accelerează dotarea copiilor vulnerabili cu tablete și acces la internet
Posted by laszlo on 11th September 2020

Pentru ca situațiile de excluziune și discriminare în care au fost puși copiii vulnerabili să nu se repete odată cu începerea noului an școlar, Organizația Salvați Copiii România accelerează programul de dotare a acestora cu tablete conectate la internet, care să le permită participarea la școala online, dacă situația pandemică o va impune. Astfel, 450 de tablete vor ajunge la copiii care au nevoie de sprijin educațional, din localități aflate în județele Argeș, Caraș-Severin, Dolj, Iași, Timiș și Constanța – se arată în comunicatul de presă remis DumbravitaTV.ro.

Copiii care vor beneficia de acest sprijin au vârste cuprinse între 5 și 16 ani și sunt incluși în programele educaționale Salvați Copiii România. Cum cei mai mulți dintre părinți nu au cunoștințe aprofundate în ceea ce privește utilizarea tehnologiei și a internetului, atât copiii, cât și profesorii din școlile unde aceștia învață vor beneficia de seminarii de pregătire, susținute de specialiști ai organizației. 

Închiderea școlilor, în contextul pandemiei de COVID-19, a avut consecințe negative atât asupra progresului educațional al copiilor, cât și asupra sănătății emoționale a acestora.

„Anul școlar nu poate începe doar pentru unii copii. Accesul real la educație nu înseamnă prezența în catalog, ci instrumente reale de participare, astfel încât niciun copil să nu fie exclus, pentru că nu are acces la internet sau o tabletă.”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Datele studiului „Impactul Covid-19 asupra copiilor din România”, realizat de Salvați Copiii România, arată că aproape jumătate dintre copiii din România nu au acces la o tabletă sau la un computer, singurele dispozitive care pot permite o participare reală la lecțiile online.

Închiderea școlilor și organizarea arbitrară a unor cursuri școlare online, acolo unde a fost posibil și fără instrumente de evaluare a calității procesului educativ, a dus la situații-limită.

Una dintre acestea este îngrădirea accesului la educație copiilor vulnerabili, fără acces la internet și/sau la dispozitive care să le permită participarea la ore online.

În timp ce în Spania 5-9% dintre copii, iar in Finlanda 18% dintre copii cu venituri modeste au declarat că nu au acces la o tabletă ori la un computer (potrivit datelor Save the Children International), în România, estimările se situează între 250.000 de copii (Ministerul Educației și Cercetării) și 1.800.000 de copii (conform analizelor Salvați Copiii), adică aproximativ jumătate dintre copiii din învățământul primar, gimnazial și liceal/profesional, care au la dispoziție în familiile lor doar telefonul mobil, ceea ce nu permite o participare reală la actul educațional și nici o comunicare adecvată cu cadrul didactic și colegii în webinariile clasei.